top of page

Περιττά κιλά και τσάκρα

Όλα τα κέντρα ενέργειας λειτουργούν αυτόνομα αλλά συγχρόνως είναι και ένα εννιαίο σύνολο που αλληλεπιδρά,συνδέεται και συνεργάζεται ως σύνολο. Η δυσλειτουργία σε ένα από αυτά σαφώς επηρεάζει το σύνολο και οποιοδήποτε μπλοκάρισμα ,όπως το περιττό βάρος στην περίπτωση μας

δεν κατατάσσεται σε ένα μόνο τσάκρα. Αναγνωρίζοντας την σύνδεση με ολόκληρο το ενεργειακό μας σύστημα μας δίνει μια πιο σφαιρική προσέγγιση στο θέμα.

Η παρακάτω προσέγγιση ευελπιστώ να ρίξει φως στο θέμα υπερβολικά κιλά,,υπερφαγία,κακή διατροφή και να απαντήσει στο γιατί οι δίαιτες λειτουργούν μονάχα προσωρινά και να μας δείξει πως να πλησιάσουμε το θέμα και να δώσουμε πιο βαθιές,ουσιαστικές και μόνιμες λύσεις σε όσους είναι ανοιχτοί να δουν τα πράγματα και από μια άλλη οπτική γωνία. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως όλοι πρέπει να είμαστε αδύνατοι και να συμμορφωνόμαστε σε ένα συγκεκριμένο πρότυπο ομορφιάς. Είναι όμως δικαίωμα όλων μας να έρθουμε σε επαφή με το μέσα μας,να αγαπήσουμε και να φροντίσουμε τον εαυτό μας ,εφόσον το επιθυμούμε φυσικά.

Το υπερβολικό βάρος και πως σχετίζεται με τα τσάκρα σε συναισθηματικό επίπεδο

Το 1ο τσάκρα λοιπόν (ριζικό κέντρο), είναι η σύνδεση μας με την γη,είναι η ύπαρξη μας στο φυσικό επίπεδο. Είναι η αίσθηση της ασφάλειας,της σταθερότητας και της εμπιστοσύνης. Είναι ακόμα και η έδρα των οικογενειακών και κοινωνικών μοτίβων.

Αν αυτά δεν έχουν αναπτυχθεί σωστά ή έχουν διαταραχθεί μπορεί ανάμεσα σε άλλες δυσλειτουργίες να έχουν ως αποτέλεσμα πολλά περιττά κιλά.

Μπορεί λοιπόν να έχουμε αντικαταστήσει την αίσθηση της γείωσης και της σύνδεσης με το φυσικό σώμα με το φαγητό προκειμένου να νιώθουμε ότι υπάρχουμε στην γη ότι έχουμε φυσικό σώμα κι έτσι το “βαρύ” φαγητό και ένα βαρύ σώμα να αντικαθιστούν την αίσθηση της γείωσης και της ασφάλειας.

Σε αυτό το ενεργειακό κέντρο βρίσκεται και η πρωταρχική σύνδεση με την μητέρα και ο ερχομός μας στην γη. Οπότε αν αυτή η σύνδεση δεν ήταν καλή ή ανύπαρκτη θα υπάρχει μια αίσθηση ανασφάλειας και μη ολοκλήρωσης και μια τάση /ανάγκη για θρέψη που μπορεί να ξεσπά στο υπερβολικό φαγητό. Επίσης αν αυτή η σύνδεση ήταν καλή αρχικά αλλά στην συνέχεια υπήρξε αποκοπή ή διαχωρισμός υποσυνείδητα θα αναζητούμε να αναβιώσουμε αυτή την θρέψη και την αίσθηση ασφάλειας και σύνδεσης μέσα από το φαγητό.

Η έλλειψη στο φυσικό επίπεδο επίσης συνδέεται με το ριζικό τσάκρα και είναι πιθανόν κάποιος να τρώει παραπάνω προκειμένου να είναι σίγουρος ότι δεν θα ξαναβιώσει αυτή την έλλειψη αλλά συγχρόνως αυτή η παρόρμηση τον οδηγεί στην υπερκατανάλωση τροφής αφού βρίσκεται σε συναγερμό και κατάσταση “fight or flight” και δεν ξέρει υποσυνείδητα αν θα έχει αρκετή τροφή και αύριο ούτε νιώθει εμπιστοσύνη στην ζωή και στην αφθονία.

Τέλος υπάρχει και ο παράγοντας της γενεαλογίας και των οικογενειακών μοτίβων όπου απλά η ιστορία επαναλαμβάνεται.

Εδώ, για να αδυνατίσω και να ακολουθώ ένα υγιεινό τρόπο ζωής χρειάζεται να νιώθω εμπιστοσύνη και ασφάλεια και να συνδεθώ με το σώμα μου.

Ερωτήσεις :

-Πόσο συνδεδεμένος-η είμαι με το σώμα μου;

-Έχω ξεκάθαρη αίσθηση της πείνας,της δίψας,της κούρασης κλπ;

-Aυτή την στιγμή αλλά και κατά την διάρκεια της ημέρας αισθάνομαι το φυσικό μου σώμα;

Νιώθω πχ τα πόδια μου; Αισθάνομαι τις πατούσες μου που πατάνε στο έδαφος;

-Όταν περπατάω πόσο συνειδητοποιώ το σώμα και τις κινήσεις του;

Άσκηση: Κάθε φορά που κάθεστε αφιερώστε λίγα λεπτά να αισθανθείτε το σώμα σας. Συνειδητοποιείστε τις πατούσες που πατάνε στο έδαφος,τα πόδια σας,τους γλουτούς που κάθονται στην καρέκλα,το σώμα,τα χέρια,το κεφάλι σας.

Στο 2ο τσάκρα (ιερό κέντρο) είναι η έδρα της σεξουαλικής-δημιουργικής ενέργειας και σχετίζεται με την απόλαυση ,με τα συναισθήματα κ.α.

Εδώ η κατανάλωση υπερβολικής ή βλαβερής τροφής μπορεί να έρχεται από μια αίσθηση κενού και μοναξιάς όπου το φαγητό μας την καλύβει προσωρινά ή την κουκουλώνει. Εδώ μπορεί να καταναλώνουμε πολύ φαγητό που απαιτεί πολύ ενέργεια για να χωνευτεί έτσι ώστε να μας αποσπά από τα πραγματικά συναισθήματα ανεπάρκειας,απόρριψης,μοναξιάς κλπ.

Μπορεί ακόμα η απόλαυση της τροφής να αντικαθιστά την αίσθηση της απόλαυσης που δεν λαμβάνουμε από άλλους τομείς ή τον εθισμό μας στην απόλαυση γενικά.

Πιο βαθιά το υπερβολικό βάρος που σχετίζεται με το 2ο τσάκρα μπορεί να είναι ένα φαύλος κύκλος ενοχών,ντροπής και αυτοτιμωρίας που προέρχονται από κάποιο τραύμα και ιδιαίτερα σεξουαλικής φύσης όπου το άτομο θέλει να κρυφτεί,απορρίπτει και κατηγορεί τον εαυτό του και το σώμα του.

Επίσης σε περιπτώσεις που ως παιδιά δεν μας έβαζαν όρια ή πιο ακραία οι άλλοι καταπατούσαν τα όρια μας,δεν μάθαμε τι σημαινει υγιή όρια κι έτσι τώρα εμείς δεν βάζουμε ένα υγιές όριο στην κατανάλωση τροφής.

Εδώ, για να αδυνατίσω και να ακολουθώ ένα υγιεινό τρόπο ζωής χρειάζεται να να συνδεθώ με τα συναισθήματα και τις ανάγκες μου ώστε να νιώθω πληρότητα και αυτοαποδοχή.

Ερωτήσεις:

-Πόσο συνδεδεμένος-η είμαι με τα συναισθήματα μου;

-Παρατηρώ αμέσως πότε κάτι με έχει στενοχωρήσει;

-Όταν νιώθετε κάτι,αναγνωρίζετε τι είναι;

-Eίναι εύκολο να δώσετε όνομα σε αυτό που νιώθετε;

-Tι είναι αυτό που σας χαρίζει απόλαυση;

-Τι νιώθετε την ώρα που τρώτε;

¨Οταν πεινάω γνωρίζω ότι αυτή η ανάγκη θα ικανοποιηθεί οπότε δεν με απασχολεί ή μήπως βιάζομαι να φάω και ίσως νιώθω κάποιο άγχος;

Άσκηση: Παρατηρήστε τον εαυτό σας λίγο πριν,κατά την διάρκεια και μετά την ώρα του φαγητού και συνειδητοποιείστε τι νιώθετε.

Στο 3ο τσάκρα (ηλιακό πλέγμα) εδράζουν τα θεμέλια της προσωπικότητας μας,η υγιής ανάπτυξη του εγώ,η αυτοκυριαρχία,η αυτοπεποίθηση ,η ισχύ και η δύναμη της θέλησης.

Η σύνδεση των υπερβολικών κιλών με το ηλιακό πλέγμα σχετίζεται με την αίσθηση της αυτοεκτίμησης και της αναγνώρισης του εαυτού μας . Εδώ συνδέουμε την εικόνα μας,και την εικόνα του σώματος μας, με την αυταξία μας και την προσωπικότητα μας. Ταυτιζόμαστε με αυτή την εικόνα και την απορρίπτουμε οπότε και απορρίπτουμε ένα μέρος του εαυτού μας. Τα συναισθήματα που μπορεί να μας ωθούν σε υπερκατανάλωση φαγητού εδώ,μπορεί να είναι ο θυμός,η έλλειψη αυτοεκτίμησης που συνηχεί με μια μη φροντισμένη εικόνα του εαυτού μας,η ανάγκη για έλεγχο των πραγματικών συναισθημάτων μας που συσσωρεύονται ως περιττά κιλά μέσα μας και δυσκολευόμαστε να τα αφήσουμε.

Το 3ο τσάκρα παίζει σημαντικό ρόλο στην αποδοχή μιας τέτοιας κατάστασης και απαιτεί την δύναμη της θέλησης μας προκειμένου να αλλάξουμε. Εδώ μπορώ και θέλω να πειθαρχήσω ή όχι σε μια καλή διατροφή και άσκηση.

Εδώ βρίσκω την δύναμη,την θέληση και την αυτοπειθαρχία που χρειάζεται για να αλλάξω αλά αν θέλω αυτή η αλλαγή να είναι μόνιμη θα πρέπει να εργαστώ και να θεραπεύσω τα 1ο και 2ο τσάκρα και τα αντίστοιχα θέματα τους.

Επίσης για μια υγιή και ισορροπημένη αλλαγή είναι καλό να εξετάζω το κίνητρο μου και ιδανικά να συνδέεται με το κέντρο της καρδιάς και να προέρχεται από αποδοχή και αγάπη και όχι από απόρριψη ή έλεγχο.

(Σε περίπτωση που κυριαρχεί η δύναμη της θέλησης και του ελέγχου και έχουμε μια καλή διατροφή κλπ αλλά δεν έχουμε λύσει τα θέματα μας,αυτά θα εκφραστούν σε έναν άλλο τομέα με μιας άλλης μορφής δυσλειτουργία ή ασθένεια)

Ερωτήσεις:

-Αναγνωρίζω την αξiα του εαυτού μου;

-Γνωρίζω ποια εiναι τα δυνατά αλλά και τα αδύναμα σημεία μου;

-Έχω αυτοπειθαρχία; Υγιή και ισορροπημένη ή μήπως από ανάγκη για έλεγχο;

-Πόσο δέχομαι την εικόνα μου και το σώμα μου ακριβώς όπως είναι;

-Πως μιλάω στον εαυτό μου σχετικά με το σώμα μου;

Άσκηση: Δείτε τον εαυτό σας στον καθρέφτη και συνειδητοποιείστε τι σκέφτεστε για εσάς και το σώμα σας. Πως κρίνετε το σώμα σας ;

4ο τσάκρα(κέντρο της καρδιάς).

Οι ποιότητες αυτού του ενεργειακού κέντρου είναι η αγάπη,η χαρά,η αποδοχή,η συγχώρεση,η ενότητα κ.α.

Εδώ είναι που ιδανικά θα αποδεχτώ και ως συνέπεια θα θεραπεύσω τα αισθήματα ανασφάλειας,ενοχών.ντροπής,ανεπάρκειας κλπ. Εδώ είναι που θα αφήσω τον έλεγχο,την καταπίεση, θα συγχωρήσω τον εαυτό μου και το παρελθόν και θα αρχίσω να φροντίζω το σώμα μου,τις ανάγκες μου και την ευεξία μου.

Όσο δεν συγχωρώ και δεν αγαπώ τον εαυτό μου,τόσο δεν τον φροντίζω και επιτρέπω να βιώνω φαύλους κύκλους αυτοκαταστροφής και αυτοτιμωρίας.

Η σημασία του ενεργειακού κέντρου της καρδιάς είναι μεγάλη σε κάθε μπλοκάρισμα και κάθε θέμα που μας απασχολεί και οπωσδήποτε ενεργοποιεί τον θεραπευτή μέσα μας.

Από εδώ λοιπόν ,θέλω να φροντίζω το σώμα μου,θέλω να τρέφομαι σωστά και να ασκούμαι γιατί αυτό μου κάνει καλό κι εφόσον αγαπώ τον εαυτό μου,επιθυμώ μόνο ό,τι είναι καλό για μένα.

Ερωτήσεις:

-Πόσο συμπαθώ,αποδέχομαι και αγαπώ τον εαυτό μου;

-Αποδέχομαι τα συναισθήματα μου;

-Αποδέχομαι το σώμα μου;

-Πως φροντίζω το σώμα μου;

-Ικανοποιώ τις ανάγκες μου;

Άσκηση: καταγράψτε κάποιες από τις ανάγκες που έχει το σώμα σας και βρείτε χρόνο και τρόπους να τις ικανοποιήσετε

Το 5ο τσάκρα (κέντρο του λαιμού) είναι η επικοινωνία,η αλήθεια,η αυτοέκφραση κ.α

Πως μπορεί να σχετίζονται όλα αυτά με το υπερβολικό βάρος;

Εχετε σκεφτεί ποτέ τι μπορεί να γίνονται τα συναισθήματα που δεν εκφράζουμε και τον θυμό που κρατάμε μέσα μας; Φυσικά περιττό βάρος (και άλλες ασθένειες). Βάρος που κουβαλάμε μέσα από συναισθήματα φόβου,καταπίεσης,ανεκπλήρωτες και ανέκφραστες ανάγκες. Επίσης καταπίεση της αυθεντικότητας και της προσωπικότητας μας. Το κέντρο του λαιμού είναι το κέντρο της επικοινωνίας. Εκφράζει τις σκέψεις και τα συναισθήματα μας και όταν αυτό δεν συμβαίνει όλα αυτά μετατρέπονται σε βάρος,ενεργειακό και σωματικό.

Εδώ νιώθω ασφαλής να εκφράζω τον εαυτό μου,τα συναισθήματα και τις σκέψεις μου όταν το 5ο τσάκρα είναι ισορροπημένο και αυτό γίνεται αβίαστα και με σεβασμό και δεν υπάρχει λόγος συσσώρευσης και καταπίεσης.

Όπως και με τα υπόλοιπα τσάκρα που το καθένα αντιστοιχεί σε κάποια μέρη του σώματος που μπορεί να επηρεάζει το βάρος μας εδώ θα αναφέρουμε πως το τσάκρα του λαιμού συνδέεται με τον μεταβολισμό και τον θυροειδή αδένα.

Αυτό το τσάκρα θα γίνει η “μηχανή” καύσης και ρύθμισης λοιπόν όταν συνεργαστεί με όλα τα υπόλοιπα για μια σωστή διατροφή,υγεία,άσκηση και ιδανικό βάρος.

Ερωτήσεις:

-Eκφράζω τς σκέψεις και τα συναισθήματα μου;

-Επικοινωνώ τις ανάγκες μου;

-Όταν κάνω τα παραπάνω είναι με ηρεμία και σταθερότητα;

-Υπάρχει μέσα μου θυμός για γεγονότα του παρελθόντος;

-Νιώθω να κουβαλάω βάρος μέσα στο σώμα μου;

-Νιώθω βάρος στην πλάτη;

Άσκηση: Αφιερώστε χρόνο να αισθανθείτε το σώμα σας και να “μιλήσετε” μαζί του. Αν έχετε περιττά κιλά “συζητήστε” μαζί τους και μάθετε τι εξυπηρετούν

6ο τσάκρα (τσάκρα του μετώπου)

Οι λέξεις κλειδιά γι αυτό το ενεργειακό κέντρο είναι: διαίσθηση,σοφία,επίγνωση,αντίληψη,φαντασία. Πως σχετίζονται όλα αυτά με το υπερβολικό βάρος; Πολύ συχνά έχουμε σχηματίσει από τα παιδικά χρόνια μια λανθασμένη εικόνα του εαυτού μας και του σώματος μας που μας ακολουθεί και εκδηλώνεται αργά ή γρήγορα.

Aπό αυτό το τσάκρα είναι που θα μπορέσουμε να δούμε την αλήθεια για τον εαυτό μας και να αποκτήσουμε επίγνωση, 1ον για την κατάσταση του υπερβολικού βάρους στο παρόν, 2ον για την λανθασμένη εικόνα που έχουμε στο μυαλό μας και πώς την δημιουργήσαμε και 3ον από εδώ θα αποκτήσουμε επίγνωση για όλα τα προαναφερθέντα θέματα που αφορούν στο κάθε τσάκρα.

Αν δεν τα δούμε όλα αυτά τι θα αλλάξουμε; Η επίγνωση είναι το κλειδί της αλλαγής.

Επίσης από εδώ θα οραματιστούμε την αλλαγή,θα καθαρίσουμε τις σκέψεις μας και θα δημιουργήσουμε την νέα εικόνα που επιθυμούμε και θα υπερβούμε τις περιοριστικές αντιλήψεις μας για το σώμα,την υγεία κλπ.

Ερωτήσεις:

-Τι εικόνα έχω για το σώμα μου;

-Αντιστοιχεί η άποψη μου με αυτή των φίλων και των συγγενών μου;

-Θυμάστε ίσως ως παιδί να έχετε κάποια αντίληψη για το σώμα σας;

-Υπάρχει κάποια δυσάρεστη μνήμη σχετικά με το σώμα σας;

-Τι πιστεύετε για το σώμα σας;

Άσκηση:Παρατηρήστε αν η άποψη σας για την εικόνα σας και για το σώμα σας αντιστοιχεί στην πραγματικότητα. Αν όχι,δοκιμάστε να δείτε το σώμα σας για αυτό που είναι τώρα και αφού καταφέρετε να νιώσετε αποδοχή,οραματιστείτε την ιδανική σας εικόνα.

7ο τσάκρα (τσάκρα του στέμματος)

Η σύνδεση μας με αυτό το ενεργειακό κέντρο θα μας δείξει την Αλήθεια και την τελειότητα της αληθινής μας φύσης και θα μας βοηθήσει να αποταυτιστούμε και από τις ψευδείς πεποιθήσεις,και από την ταύτιση μας με την εικόνα και το σώμα αλλά και από τα συναισθήματα που προκαλούν το θέμα του υπερβολικού βάρους

(ή οποιοδήποτε άλλο θέμα μας απασχολεί). Διαμέσου αυτού του ενεργειακού κέντρου βιώνουμε την επίγνωση του σώματος μας ως εκδήλωση της Θεϊκής Φύσης.

Για να λειτουργήσει αρμονικά αυτό το κέντρο είναι απαραίτητο να λειτουργούν αρμονικά και όλα τα υπόλοιπα. Αν π.χ.συνδεθούμε με το 7ο ,αλλά δεν έχουμε καλή σύνδεση με το 1ο δεν θα μπορούμε να εκδηλώσουμε ένα υγιές,αδύνατο σώμα αφού δεν θα έχουμε σύνδεση με αυτό και την υλοποίηση στο υλικό πεδίο.

Το κέντρο του στέμματος μπορεί να μας δώσει την ανώτερη οπτική γωνία στα πράγματα και να μας δώσει την ευκαιρία να εκδηλώνουμε αυτό που επιθυμούμε μέσα από σοφία.

Ερωτήσεις:

-Πιστεύετε ότι υπάρχει μια Ανώτερη Δύναμη -Θεός-Δημιουργός κλπ;

-Αν ναι,πόση εμπιστοσύνη νιώθετε ότι μπορείτε να έχετε σε αυτή την Δύναμη;

-Αν κοιτάξετε το θέμα περιττά κιλά ('η οποιοδήποτε άλλο θέμα) από την σκοπιά του Δημιουργού,παραμένει στο ίδιο μέγεθος;

Άσκηση: Δοκιμάστε να εμπιστευθείτε αυτό το θέμα στον Θεό. Νιώστε ότι το θέμα σας είναι σε καλά χέρια και μείνετε ανοιχτοί να ακούσετε και να ακολουθήστε την καθοδήγηση πους θα σας δοθεί.

Ευχαριστώ,

Καλλιόπη Παπαχατζάκη

White Time healer-Life coach

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
bottom of page